Kivándorlásunk története

Miértéppen?

Miértéppen?

IELTS nyelvvizsga

2019. október 10. - HZSB

Az ausztrál pontrendszeres letelepedési vízumhoz 5 dolog kell, vagyis 6:

  1. IELTS nyelvvizsga (már mást vizsgatípust is elfogad Ausztrália, de azokról nincs tapasztalatom.)
  2. Ausztráliában elismertetett hiányszakma
  3. Állami szponzoráció
  4. Büntetlen előélet
  5. Egészség
  6. 45 év a vízum beadási korhatár!

Most az IELTS nyelvvizsgáról írok részletesen:

Az IELTS vizsga 4 részből áll: Speaking, Listening, Writing és Reading. A szakmai alapú bevándorláshoz minden részből minimum 6-os szintet kell elérni (IELTS 6), ez a minimum feltétel, de azért nem jár plusz pont, IELTS 7-ért +10 pont jár (legalábbis most ez van), IELTS 8-ért + 20 pont.

Találtam egy jó összehasonlító ábrát a különböző nyelvvizsgatípusok értékeléséről, így mindenki el tudja magát körülbelül helyezni.

livelli-ielts.jpg

A nyelvvizsga menete itt található: https://www.britishcouncil.hu/en/exam/ielts

Speaking: Ettől féltem a legjobban. Azt hittem nem tudok sokat beszélni magamtól egy adott témáról. Amikor elkezdtem tanárhoz járni, és gyakoroltunk, arra jöttem rá, képes vagyok 10-15 percet is úgy beszélni egy témáról, hogy még nem tért ki minden pontra, ami a feladatban szerepel. Tehát a félelmeimmel ellentétben pont azt kellett gyakorolnom a tanár segítségével, hogyan tudom rövidebben úgy kifejteni az adott témát, hogy 7-es szintnek megfelelő kifejezéseket is használjak közben. A gyakorlás, és a tudat, hogy sok témához már eleve kigondoltam miről fogok beszélni rengeteget segített abban, hogy viszonylag nyugodt lelkiállapotban mentem vizsgázni.

Writing: Na, ettől is féltem, mert sok helyen olvastam, hogy általában ezen buknak el az emberek. Mivel nem volt összehasonlítási alapom, írtam 3 esszét és rendeltem hozzá ielts javítást magyarázattal. mindegyik 5 és 5.5 lett (https://www.ieltsadvantage.com) . Na, ebből, és ugyanitt egy online tréning gyakorló feladataiból megértettem a lényeget. Onnantól tudtam mire kell figyelni. Az esszé írás során a kérdésből tudnod kell milyen típusú esszét várnak, és akkor már felig nyert ügyed van. Minden esszé típusnak szigorú szerkezete van, amit követni kell, illetve figyelni kell a mondatok sorrendjére. Szerintem sok gyakorlással és tanár vagy legalább valamiféle tréning segítségével megtanulható.

Reading/Listening: Mindkettő jól gyakorolható otthon, egyénileg. Az interneten rengeteg teszt van fent megoldással. Egyik sem okozott problémát, sőt a Reading maximum pontos lett.

Szerencsére elsőre sikerült az IELTS 7 minden részből, így már nekikezdhettem az ausztrál álom megvalósítási projektnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mierteppenausztralia.blog.hu/api/trackback/id/tr8415216572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása