Kivándorlásunk története

Miértéppen?

Miértéppen?

Szakma elsimertetés (skill assessment)

2019. október 10. - HZSB

Az ausztrál pontrendszeres letelepedési vízumhoz 5 dolog kell, vagyis 6:

  1. IELTS nyelvvizsga (már mást vizsgatípust is elfogad Ausztrália, de azokról nincs tapasztalatom.)
  2. Ausztráliában elismertetett hiányszakma
  3. Állami szponzoráció
  4. Büntetlen előélet
  5. Egészség
  6. 45 év a vízum beadási korhatár!


Most a szakmaelismertetésről írok részletesen:

Skill assessment: szakmánként kell megnézni, melyik ausztrál hatóság bírálja el. Ezt meg lehet nézni például SA (Dél-Ausztrália) szakmai listáján (Skill Assessment Authority): https://migration.sa.gov.au/skilled-migrants/lists-of-state-nominated-occupations

AIM = felső- /közép-vezetők, https://managersandleaders.com.au/skilled-migration-assessment/
EA = mérnökök, https://www.engineersaustralia.org.au/
ACS = informatikusok, https://www.acs.org.au/
Vetasses = egyéb, nem tudom pontosan milyen szakmák, https://www.vetassess.com.au/
stb.

 

Nekem AIM ismerte le a szakmámat (ami egyébként xxx mérnök, de ilyet nem találtunk), és mivel menedzserként dolgozom 8+ éve, ezért adtuk be Engineering Managerként a szakmaelismertetési kérelmet a megfelelő szervezetnek. Meg van határozva egy szigorú szervezeti rend, hogy milyen szinten kell állnod a céges hierarchiában, hogy erre a szakmára lehessen pályázni. Itt pontosan le van írva, minek kell megfelelni:

https://managersandleaders.com.au/skilled-migration-assessment/assessment-criteria/

Munkahelyemen le kellett igazoltatnom a szervezeti rendet, az én és minden alattam lévő munkaköri leírását, és hogy ott dolgozom ebben a x éve ebben a poziban. Szerezem kellett az OEP-től vagy NAV-tól egy igazolást hogy x ideje ennél a cégnél folyamatos, heti 40 órás munkaviszonyom van. Ezen kívül kellet egy nagyon részletes önéletrajzot írnom (amit egyébként ausztrál stílusban és részletességgel érdemes megírni, mert a vízum ügyintézés során többször kell majd csatolni, illetve a későbbi munkakereséshez is jó alap lehet). Meg kellett szereznem az egyetemről az EURPOASS bizonyítványomat (ami nekem még nem volt, 2005 előtt végeztem), ezért kikértem a leckekönyv kivonatomat, és készítettem egy dokumentumot az EUROPASS diploma tartalmához hasonló tartalommal, amit az egyetem tanszéke leigazolt számomra. Ki kellett tölteni egy nyomtatványt, csatolni az egyetemtől kapott papírokat, az anyakönyvi kivonatokat (születési+házassági), a nyelvvizsga (IELTS) bizonyítványomat, illetve be kellett fizetnem a szakmaelismertetés díját. A szakmaelismertetés az ügynöki díjból és a hatósági díjból tevődik össze.

Ennél a szervezetnél lehet kérni gyorsított eljárást, ami 30 nap. Én ezt kértem, kifizettem a sürgősségi felárat, majd 60 nap múlva sem hallottam felőlük semmit. Írtam nekik egy udvarias levelet, hogy nézzék már meg a kérelmem státuszát, erre még aznap meg is érkezett mindenféle megjegyzés és válasz nélkül, hogy elismertek engem Engineering Managerként 8+ év tapasztalattal. Az igazolás egyébként pontosan a beadástól számított 30 nap múlva kelt, csak elfelejtették elküldeni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mierteppenausztralia.blog.hu/api/trackback/id/tr1215216648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása